piątek, 26 grudnia 2014

PRZEPIS ZAMAWIANY vol.1 - makaron z makiem



Jak makaron to pierwsza moja myśl była związana z jakąś ostrą potrawą z sosem, ale potem stwierdziłam, że spróbuję myśleć mniej stereotypowo.

Kiedyś u mnie na wigilii pojawiał się makaron z makiem, a potem jakoś taka potrawa zniknęła. Ja nie przepadam za makowcem, ale za to makaron z makiem wielbię. Dlatego właśnie w tym roku postanowiłam przygotować na święta taki właśnie zestaw. Podrasowałam go tylko nieco migdałami oraz pestkami słonecznika i dyni.
Przepis specjalnie na zamówienie Agi!


 CO JEST NAM POTRZEBNE DO MAKARONU Z MAKIEM?

fot. Alicja Nader

  • makaron wstążki                    3 garści
  • mak                                        ¾ szklanki
  • miód                                       2 łyżki
  • mleko                                     ½ szklanki
  • migdały                                  garść
  • pestki słonecznika                  garść
  • pestki dyni                              garść
 


JAK PRZYGOTOWAĆ MAKARON Z MAKIEM?
Makaron gotujemy oczywiście tradycyjnie al dente. Mleko gotujemy w rondelku i rozpuszczamy w nim nasze dwie czubate łyżki miodu (możecie dodawać mniej lub więcej w zależności od tego jak bardzo chcecie, żeby to było słodkie). Cały czas mieszamy. Pod koniec gotowania dodajemy mak i mieszamy. Koniec jest bajecznie prostu, bo wrzucamy wszystko do jednej michy i mieszamy.
Proste, łatwe i szybkie, a do tego jakie dobre.

fot. Robert Nader

fot. Alicja Nader

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz