wtorek, 7 stycznia 2014

KURCZAK ZE SZPINAKIEM, KURKAMI I MAKARONEM

               Odkąd zrobiłam kiedyś po raz pierwszy szpinak w domu na obiad okazało się, że moja mama jednak go lubi :). Także teraz co jakiś czas na obiad robię szpinak… i dodaje do niego różne rzeczy. Oczywiście najlepiej jest używać szpinak świeży, ja miałam pod ręką tylko mrożony. Jeśli ktoś myśli, że nie lubi szpinaku, jeśli pamięta go jako zieloną obrzydliwą papkę to niech spróbuje zrobić szpinak na ostro (z czosnkiem i dobrze przyprawiony). Może wtedy zmieni zdanie.


               Danie to będzie lekkie, jeśli ktoś dalej pokutuje po świątecznym obżarstwie, polecam. Tym razem do szpinaku dodam kurczaka i kurki (które odnalazłam dziś w zamrażalniku xD). Ja dziś zrobiłam tą potrawę z makaronem, ale oczywiście równie dobrze smakuje z ryżem. Ja sama nigdy nie gotuje dokładnie z przepisu, także zachęcam do wszelkich zmian spowodowanych innym smakiem lub gdy jesteście zmuszeni do zmiany z powodu braku produktów (bo pewnie nie każdy z Wam znajdzie kurku w zamrażalniku). Koniec gadania – zabierzmy się do gotowania.



fot. Alicja Nader


CO JEST NAM POTRZEBNE DO DANIA?
  • szpinak                               300 g
  • kurczak                              (1 pierś)
  • makaron rurki
  • kurki                                   30 sztuk
  • czosnek                               4 ząbki
  • jogurt naturalny                    50 ml
  • oregano
  • pestki dyni                           (do dekoracji)

fot. Alicja Nader


JAK PRZYGOTOWAĆ DANIE?
  1. kurczaka pokroić na małe kawałki, posolić, popieprzyć i przykryć
  2. rozgrzać tłuszcz na patelni
  3. posiekać czosnek i wrzucić go na patelnię aż się przyrumieni
  4. dodać kurki i smażyć 5 minut pod przykryciem
  5. na patelnię wrzucić kurczaka i smażyć aż przestanie być surowy
  6. dodać uprzednio umyty i posiekany (jeśli jest świeży) szpinak, mieszać
  7. dodać sporo pieprzu i oregano, dobrze wymieszać
  8. wlać jogurt (można zostawić odrobinę do dekoracji)
  9. podgrzewać jeszcze przez 5 minut

  1.  na talerz położyć porcje makaronu
  2.  na makaron wyłożyć zawartość patelni
  3.  polać po wierzchu jogurtem
  4.  posypać pestkami z dyni

zapraszam do pobrania przepisu w wersji PDF


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz