piątek, 5 września 2014

ŁOSOŚ W MIGDAŁACH


fot. Alicja Nader


Byłam z mamą na zakupach. Nie było za bardzo czasu tego dnia na gotowanie, więc chciałam zrobić szybkie danie – spaghetti. Podeszłam po ser żółty i już odchodziłyśmy, a tu nagle zaczepia nas Pani z pytaniem, czy nie skusimy się na łososia, bo jest na promocji. Na promocji? ŁOSOŚ? Grzech było nie skorzystać… i tym sposobem dwu i pół kilogramowa ryba trafiła do naszego koszyka z zakupami (to moment, gdzie powinnam pozdrowić Annę). Zmierzając już do kas wpadłam na pomysł jak trochę inaczej przyrządzić tę zdobyczną rybę, a konkretnie wyglądało to tak:
fot. Alicja Nader

- Dori (moja mama) chodź jeszcze po migdały, weźmiemy migdały
- A po co Ci migdały?
- Zrobimy łososia w migdałach...
- W migdałach?!
- Ja zrobię, chodź.











I tutaj właśnie padło hasło – „JA ZROBIĘ/ JA UGOTUJĘ / JA UPIEKĘ”, które wywołuje w mojej mamie zgodę, bo jeśli ja mam gotować to ona się zgadza. Tak właśnie pała pasją do pichcenia, chociaż nie wiem czemu, bo gotuje dobrze… ale mniejsza z tym. Tym razem obiad na bogato…
Zapraszam do przepisu, który można wykorzystać zarówno na obiedzie jak i bardziej wystawnej kolacji, bo w końcu łosoś to łosoś xD a jeszcze w migdałach. A przepis bardzo prosty.


CO JEST NAM POTRZEBNE DO ŁOSOSIA W MIGDAŁACH?
hmmmm… no chyba łosoś i migdały, bo sekretem tego przepisu jest głównie połączenie tych składników
  • łosoś
  • migdały
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
Tylko? A no tylko, bo mimo wszystko jest to prosta potrawa, która może okazać się dość efektowna.

fot. Alicja Nader

fot. Alicja Nader


JAK PRZYGOTOWAĆ ŁOSOSIA W MIGDAŁACH?
Najlepiej zabrać się do przygotowania ryby dzień wcześniej lub chociaż kilka godzin. Należy dokładnie umyć rybę, pokroić w dzwonka i osolić i odstawić na jakiś czas do lodówki. Następnie obtaczamy rybę w oliwie z oliwek i posypujemy migdałami (najlepiej wysypać je na talerz i obtoczyć, jednak najlepiej każdy kawałek), a następnie obsypać pieprzem z dwóch stron. Tak przygotowaną rybę smażyć na oliwie najlepiej pod przykryciem (przynajmniej na początku).


SMACZNEGO!


fot. ALicja Nader

fot. Alicja Nader


Zapraszam do pobrania przepisu w wersji PDF
ŁOSOŚ W MIGDALACH

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz