poniedziałek, 1 grudnia 2014

poniedziałkowe śniaDANIE - owsianka kawowa

fot. Alicja Nader


Dzisiaj pierwsze poniedziałkowe śniadanie. Niektórzy zaczynają dzień od kawy, a niektórzy od zdrowego posiłku, na przykład od owsianki. A gdyby tak… połączyć te dwa posiłki? Możemy zrobić owsiankę i zapić kawą, ale ja dziś zaproponuję cos innego, a dokładnie OWSIANKĘ KAWOWĄ.
Przepis ten chciałam skierować zwłaszcza do dwojga znanych mi smakoszów kawy, czyli Panny Martyny i Pana Jakuba (swoją droga dwóch pierwszych osób, które polubiły zdjęcie kawowej owsianki na instagramie) :).

 

fot. Alicja Nader


Taka owsianka może być dobrym początkiem dnia zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci, jeśli tak jak ja użyjemy kawy zbożowej. Oczywiście, jeśli ktoś uważa, że kawa zbożowa to nie kawa może użyć zwykłej kawy rozpuszczalnej lub naparu kawy tak zwanej fusiastej. Niektórzy jak ja kawy nie słodzą, inni dodają łyżeczkę cukry do smaku, a jeszcze inni sypią do niej pół paczki. Dlatego w przepisie ilość cukry zostanie podana jako wg uznania, ale nie przesadzajcie :P Ja lubię dość gęste owsianki, ale jeśli wy niekoniecznie, możecie zmniejszyć ilość płatów (ja dodawałam czubate łyżki).





CO JEST NAM POTRZEBNE DO OWSIANKI KAWOWEJ? (porcja dla 1 osoby)
mleko                                  1 szklanka
płatki owsiane                     5 łyżek
kawa zbożowa                    2 łyżeczki
goździki                              3 sztuki
cukier                                  wg uznania
 


JAK PRZYGOTOWAĆ OWSIANKĘ KAWOWĄ?
Mleko wlewamy do garnka i dodajemy goździki. Mieszając mleko rozgniatamy goździki. Gdy mleko będzie już gorące wyjmujemy goździki zanim mleko zacznie kipieć. Gdy mleko będzie już zagotowane wsypujemy płatki owsiane i intensywnie mieszamy. Po kilku minutach dodajemy kawę, mieszamy do uzyskania jednolitego koloru. Pod koniec gotowania ewentualnie dodajemy cukier.
Tak przygotowaną owsiankę możemy spożyć zarówno na ciepło jak i na zimno.


fot. Alicja Nader

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz