czwartek, 20 marca 2014

KWAŚNY KAPUŚNIAK MOJEJ MAMY

fot. Alicja Nader
Nie jestem fanką kapusty. Nie to, że nie lubię, ale jeśli mam wybór wybiorę inne warzywo czy na przykład farsz do pierogów… bo jeśli mam wybrać z czym zjem pierogi to te ostatnie, które wybiorę będą wigilijne z kapustą i grzybami. Także kapusta kiszona nie jest u mnie na podium. Chyba, że będzie to kapuściana zupa – zupa z kapusty, czyli kapuśniak. Kapuśniak lubię bardzo, a najbardziej taki mojej mamy. Kwaśny niczym kwaśnica kapuśniak zrobiony przez Dori (czyt. moją kochaną mamusię xD). Gdy taki oto kapuśniak pojawia się na horyzoncie zamieniam się w… bielinka kapustnika choć do motylka mi daleko xD. Na potrzeby postu gotowałam go pod czujnym okiem mistrza kapuśniaku (nie mylić z kapuścianym głąbem).
Ale koniec gadania – zabieramy się do gotowania!
              
fot. Alicja Nader


CO JEST NAM POTRZEBNE DO DANIA?
  •  0,5 kg kapusty kiszonej
§  2 marchewki
§  pietruszka
§  por
§  ¼ selera
§  1 cebula
§  5-6 ziemniaków (średniej wielkości)
§  20 dag boczku wędzonego
§  3 łyżki masła
§  1 łyżka mąki
§  ziele angielskie
§  liść laurowy

JAK PRZYGOTOWAĆ DANIE?

  1. zalać wodą boczek i gotować przez pół godziny w osolonej wodzie
  2. marchewkę, pietruszkę i selera pokroić w dobrną kostkę
  3. wyjąć mięso z wody i wrzucić warzywa dopełniając wodą do około 2 litrów
  4. dodać ziele angielskie, liść laurowy i pieprz
  5. gotować około 20 minut
  6. wrzucić pokrojone w kostkę ziemniaki
  7. poszatkować kapustę i obsmażyć ją na maśle
  8. dodać do zupy gdy ziemniaki będą miękkie
  9. boczek i cebulę pokroić w kosteczkę i obsmażyć a następnie dodać do zupy
  10. rozpuścić masło na patelni i dodać mąkę
  11. obsmażać do otrzymania złotego koloru
  12. zasmażkę dodać do zupy
  13. zamieszać i wyłączyć kuchenkę
fot. Alicja Nader

zapraszamy do pobrania przepisy w wersji PDF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz